onsdag 9 april 2014

TBS Beautifying oil

Jag måste rekommendera en ny produkt i min dagliga rutin: The body shop Beautifying oil satsuma. Jag fick den i födelsedagspresent av min moster Annelie, men har av någon anledning glömt den hos mina föräldrar. Det är en fuktgivande olja som man kan använda både på ansikte, kropp och hår. Massera in några droppar av oljan på lätt fuktig hud. Jag använder den under min ansiktskräm varje kväll och ibland även under min dagkräm. Smörj även in hals och dekolletage. Jag har rätt oelastisk hud i ansiktet för min ålder, normal/torr hud, lätt för att få rynkor och påsar under ögonen. Däremot gillar jag inte doften satsuma så nästa gång kommer jag at köpa olive eller shea. Pris 165kr.

Som jag har skrivit tidigare kan det kännas konstigt att smörja in ansiktet med olja, speciellt om du har finnar, men om du inte har fet hud hjälper en olja och fuktgivande produkter dig att få bättre hy. Det kan ta cirka en vecka för huden att vänja sig med en ansiktsolja, men din hud kommer att tacka dig på lång sikt. En ansiktsolja hjälper din hud att få en bra fuktbalans, lugnar irriterande hud, motverkar ålders- & stresstecken och lurar huden att släppa in de aktiva ingredienserna från din kräm djupare ner i huden och närmare kollegenproducerade fibroblaster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar